Ćwiczenia i rehabilitacja wad postawy

Nie warto zaniedbywać postawy

REHABILITACJA WAD POSTAWY

Rehabilitacja wad postawy stanowi bardzo ważny element w zachowaniu prawidłowego rozwoju dziecka i młodej osoby (także dorosłej) oraz w przeciwdziałaniu bardzo niekorzystnym zmianom, spowodowanym złymi podstawami (siedzeniem w szkole, małą ilością ruchu, siedzeniem w domu przy komputerze,  książkach, siedzącej pracy).

Bardzo ważne jest, aby zacząć rehabilitację jak najwcześniej, ponieważ wady postawy mają tendencję do poglębiania się w miarę upływu czasu - i później są trudniejsze do wyprowadzenia. Należy pamiętać, że nogi, obręcz biodrowa i kręgosłup są fundamentem całej sylwetki i ich złe ustawienie wpływa na zaburzenia górnych partii ciała i nieprawidłowe ustawienie głowy.

Zadbany organizm nie sprawia problemów w przyszłości

Ćwiczenia fizyczne pod okiem fizjoterapeuty pozwalają na uzyskanie lepszej sprawności w różnego rodzaju dysfunkcjach narządu ruchu, bólach kręgosłupa, problemach z chodzeniem, poruszaniem się, bólach stawów, a także po zabiegach operacyjnych, takich jak:

• zespolenia metalowe kości
  • rekonstrukcje więzadeł
  • operacje kręgosłupa
  • operacje ścięgien Achillesa
  • endoprotezy stawów (bioder, kolan)

Poprzez ćwiczenia można prawidłowo ustawić stawy kręgosłupa, stawy obwodowe (rąk, barków, bioder, kolan, stóp), tak aby zmniejszyć skutki chorób zwyrodnieniowych, poprawić zakres ruchu w stawach, aby ulżyć w bólu.

Program dostosowany jest indywidualnie do potrzeb każdego pacjenta pod względem specyfiki jego urazu lub choroby i stanowi kompleksowe postępowanie rehabilitacyjne, także pooperacyjne.

Skutecznie poprowadzona rehabilitacja daje bardzo duże szanse, że nawroty niesprawności będą rzadsze lub nie wystąpią wcale w przyszłości.